تعیین سطح رقابتی کلمات کلیدی
۲ دیدگاه
1,071

تعیین میزان سختی و آسانی کلمات کلیدی موضوع مهمی است، چراکه در حال وارد شدن به یک رقابت هستید، با انتخاب هر کلمه کلیدی شما ده رقیب بسیار جدی در صفحه اول گوگل دارید (به‌جز تمامی سایت‌های که در صفحات بعدی قرار دارند) و تصمیم دارید که برای کلمه کلیدی انتخابی، جای یکی از این رقبا را در صفحه اول به خود اختصاص دهید، بنابراین عملاً شما وارد یک رقابت جدی با رقبا و همکاران خود، خواهید شد که نتیجه آن جذب مشتریان بیشتری است که روزانه موضوع شغلی شما را در گوگل جستجو می‌کنند.

رقبای شما در صفحه اول گوگل نه به‌سادگی و راحتی به صفحه اول گوگل آمده‌اند و نه حاضر هستند جای خود را به‌سادگی و راحتی به سایر سایت‌ها بدهند.

چنانچه کلمات و عباراتی را انتخاب کنید که کسب رتبه برای آن کلمات بسیار سخت باشند و رقبای بسیار قدیمی و قوی داشته باشند، مسلماً رقابت با آن‌ها سخت خواهد بود و بدون داشته برنامه طولانی‌مدت دقیق و حرفه‌ای و بودجه کافی، احتمال زیاد شکست را به همراه خواهد داشت و از طرف دیگر انتخاب کلمات بسیار ساده نیز هرچند که رقبای جدی و قدری برای آن‌ها وجود ندارد و می‌ توانید در آن‌ها سریعاً موفق شوید، اما اگر تعداد جستجو کافی برای آن عبارات نیز وجود نداشته باشد مسلماً آن نیز هیچ بازدهی نخواهد داشت.

کلمات کلیدی نهایی را باید به نحوی انتخاب کرد که احتمال موفقیت در آن‌ها وجود داشته باشد و از طرف دیگر در صورت پیروزی و کسب رتبه برای آن کلمات تعداد بازدیدکننده قابل قبولی وارد سایت شده و مستقیماً در چرخه فروش شما قرار بگیرند.

بسیاری از افراد به‌اشتباه عددی که گوگل در نتایج جستجو نمایش می‌دهد را تعداد رقبای حال حاضر برای کلمه می‌دانند. به‌عنوان‌مثال اگر با جستجو عبارت ” آموزش زبان انگلیسی” گوگل تعداد ۱،۰۰۰،۰۰۰ نتیجه را برای این عبارت نمایش دهد بدین معنا نیست که برای سئو این عبارت تعداد ۱،۰۰۰،۰۰۰ رقیب دارید بلکه بیان می‌کند که این تعداد صفحه وجود دارد که در قسمتی از آن صفحات به‌نوعی به این عبارت اشاره‌شده است و اصلاً هدف آن‌ها کسب رتبه در گوگل به ازای آن عبارت نبوده است. به‌عنوان‌مثال در همین نمونه ذکرشده، ممکن است یک سایت خبری در خصوص اهمیت دادن خانواده‌ها به آموزش زبان انگلیسی برای کودکانشان مطلبی درج کرده باشد و با توجه به وجود این عبارت در آن مطلب، صفحه مربوطه نیز به‌عنوان یکی از نتایج مربوط به آن کلمه، توسط گوگل شمارش‌شده است اما آن صفحه اصلاً جزء رقبا شما نیست و نخواهد بود و حتی صفحه مربوطه ممکن است اصلاً در صفحات جستجوی گوگل نیز نمایش داده نشود.

همچنین این امکان وجود ندارد که بدانیم دقیقاً چه تعداد افرادی سعی دارند که در یک عبارت خاص سایت‌های خود را بهینه کنند و رتبه‌ای در نتایج صفحه اول گوگل پیدا کنند مگر اینکه صفحات گوگل را برای یک عبارت مشخص تک‌به‌تک بررسی کنیم که البته این کار هم جهت بررسی هر کلمه بسیار سخت و وقت‌گیر است و هیچ الزام و نیازی هم به انجام این کار نیست. مهم این است که به ازای کلمات موردنظر چه سایت‌هایی در صفحه اول گوگل قرار دارند و رتبه‌های یک تا ده را به خود اختصاص داده‌اند. این ده سایت رقبای اصلی شما در یک کلمه خاص می‌باشند و باید بتوانید یکی از آن‌ها را از صفحه اول خارج کنید تا جایگاهی در صفحه نخست داشته باشید.

تشخیص سختی و آسانی برای سئو کلمات کلیدی امری پیچیده و نیاز به تجربه بالا دارد و فاکتورهای بسیار زیادی در این موضوع تأثیرگذار می‌باشند. در سایت‌ها تحلیلی و مقالات آموزشی نیز در این مورد تفاوت‌های بسیاری را مشاهده خواهید کرد و از همه مهم‌تر اینکه تجربه‌های افراد سئو کار نیز در خصوص هر موضوع کاری بسیار متفاوت است و اصلاً نمی‌توان برخی از فاکتورها را در سختی و آسانی کلمات در حوزه‌های متفاوت بسط داد.

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مقاله خوب شروع شده بود . ولی نتیجه ؟؟؟؟؟
    بالاخره چه کلمه ای انتخاب کنیم ؟

    پاسخ
    • با سلام و درود
      مقالات در حال بازبینی است و به صورت کامل همراه با ویدئو آپدیت خواهند شد
      موفق باشید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.