جایگاه و اهمیت سئـو در تبلیغات و بازاریابی

مسلماً شما دوست عزیزی که در حال مطالعه این مقاله هستید از جایگاه سئو و لزوم آمدن سایت خود به صفحه اول گوگل آگاه هستید، بااینوجود برای شما آماری را در ادامه ارائه کردهایم تا دقیقاً ببینید که تصمیمی که برای رشد شغل و سایت خود در نظر گرفتهاید یک تصمیم بسیار درست است و هرلحظهای که دیرتر اقدام کنید، از رقبای خود عقبتر خواهید بود و با گذشت زمان کسب جایگاه مستحکم در صفحه اول گوگل نیز بسیار سختتر از قبل خواهد شد
- تعداد کاربران اینترنت در سراسر دنیا: ۳٫۴ میلیارد کاربر
- تعداد وبسایتهای موجود: ۱٫۱۳ میلیارد سایت
- تعداد صفحات منحصربهفرد در وب: ۱۳۰ تریلیون صفحه
یکبار دیگر به آمار دقت کنید: ۳٫۴ میلیارد کاربر اینترنت و ۱٫۱۳ میلیارد سایت، در درجه اول تعداد افرادی که از اینترنت استفاده میکنند خود توجیه بسیار قوی است که برای معرفی خدمات و محصولات خود به سایرین همین امروز برای داشتن یک وبسایت اقدام کنیم اما در طرف مقابل وجود ۱٫۱۳ میلیارد سایت موجود در اینترنت نیز نشان از آن دارد که اگر راهاندازی و داشتن وبسایت را بدون برنامه و هدف انجام دهیم هیچ جایگاهی نخواهیم داشت و فقط باعث از بین رفتن هزینه و زمان زیادی از ما خواهد شد. پس باید بدانیم چطور و چگونه جای سایت خود را، بین این تعداد سایت، بازکنیم.
مطمئن هستم شما نیز مانند بسیاری از افراد دیگر برای پیدا کردن موضوعات و سایتهای موردنظر خود در اینترنت، از موتورهای جستجو ازجمله گوگل استفاده میکنید چراکه هم باعث صرفهجویی بسیار بالایی در وقت و هزینه جستجو شما بین این تعداد بالای وبسایت میشود و هم دقیقاً به موضوع موردنظر هدایت خواهید شد.
در حال حاضر ۸۰% از ترافیک یک وبسایت با جستجو اشخاص در موتورهای جستجو آغاز میشود و تقریباً ۷۶% از کاربران از گوگل برای جستجویهای خود استفاده میکنند و تعداد جستجوهای کاربران در گوگل: ۴۰،۰۰۰ جستجو در هر ثانیه و به عبارتی ۳٫۵ میلیارد جستجو در روز هست.
حال اگر شما سایتی راهاندازی کنید و آن سایت متناسب با موضوع مربوطه هیچ جایگاهی در صفحه اول نتایج جستجو نداشته باشد، ترافیک و بازدید بسیار زیادی را از دست خواهید داد چراکه ۹۱% از کاربران نتیجه موردنظر خود را در همان نتایج صفحه اول پیداکرده و اصلاً به صفحات دوم به بعد مراجعه نخواهند کرد.
میبینید که داشتن وبسایت و مهمتر از آن بودن در صدر نتایج جستجو چه تعداد بسیار بالایی از اشخاص و مخاطبان مستقیم موردنظر شمارا به سایتتان هدایت خواهد کرد.
مهمترین هدف و بهنوعی حیاتیترین موضوع برای موتورهای جستجو نیز مانند هر شغل و سایت دیگری، مشتریان آنها میباشند که این مشتریان همین اشخاصی هستند که روزانه برای جستجوهای خود به آنها مراجعه میکنند و موتورهای جستجو تمام تلاش خود را میکنند تا بهترین و مرتبطترین سایتها را متناسب با جستجو اشخاص به ایشان ارائه کنند؛ و باوجود تعداد بسیار بالا سایتها، موتورهای جستجو بر اساس یک سری فاکتور و قوانین مشخص و البته سری، سایتها را دستهبندی و رتبهبندی کنند و بر اساس رتبهبندیهای انجامشده وقتی شخصی درخواستی را برای آنها ارسال میکند نتایج مربوطه را در جواب برمیگردانند. بهعنوانمثال آزمون ورودی دانشگاهها را در نظر بگیرد، مسلماً دانشگاهها و رشتههای قابلارائه محدود هستند، طی آزمون کنکور، رتبهای برای هر دانشجو مشخص میشود و طبق رتبههای حاصلشده ایشان میتوانند رشته تحصیلی و دانشگاه موردنظر خود را انتخاب کند، حال در این آزمون دروسی که از آنها سؤال طرح میشود، تعداد سؤالات، ضریب دروس، جوابهای اشتباه و ضرایب منفی و فاکتورهای بسیاری برای این تعیین رتبه وجود دارد.
بنابراین داشتن یک وبسایت بهتنهایی کافی نیست و با علم به سئو و آشنایی با قوانین و فاکتورهای مهم موتورهای جستجو برای رتبهبندی سایتها، تلاش خود در راستای قابلدسترستر کردن و قابلفهمتر کردن سایت خود برای رباتهای موتورهای جستجو انجام میدهیم تا در نتایج موتورهای جستجو ازجمله گوگل بتوانیم رتبههای بالاتری را کسب کنیم.
منابع آمار ارائه شده:
آمار و ارقام ارائه مربوطه به شهریور ۱۳۹۵ است و با بررسی منابع معرفیشده میتوانید از اعداد و ارقام بروز در این زمینه مطلع شوید.
- http://www.internetlivestats.com: یک سایت آماری با منابع دقیق و قابل استناد است که خود گوگل در برخی از آماری که اعلام مینماید، این سایت بهعنوان منبع معرفی کرده است.
- http://www.internetlivestats.com
- منبع آمار تعداد صفحات موجود در وب: https://www.google.com/insidesearch/howsearchworks/thestory/
طبق آمار ارائهشده توسط www.hubspot.com هشتاد درصد ترافیک آغازین وبسایتها با جستجو در موتورهای جستجو آغاز میشود. - https://www.netmarketshare.com
- اگر در گوگل عبارت “How many Google searches” را جستجو کنید، خود گوگل با ارائه توضیحات مختصری بالای نتایج جستجو این آمار را ارائه میکند.
دانلود فایل pdf مقاله : جایگاه و اهمیت سئـو در تبلیغات و بازاریابی