Search Appearance: نمایش ظاهری سایت در نتایج جستجو گوگل

آیا تاکنون به نحوه نمایش ظاهری سایت ها در لیست نتایج گوگل دقت کردهاید؟
آیا دقت کردهاید که برخی نتایج متفاوت تر نمایش داده می شوند و یا برخی المان ها و توضیحات جانبی بخصوصی در کنار برخی از نتایج نمایش داده میشود؟
آیا محتویات سایت خود را توسط روش های استاندارد برای رباتهای گوگل نیز برچسب گذاری کردهاید تا درک بهتری از مطالب سایت داشته باشند و دقیق تر بتوانند آن ها را تجزیه و تحلیل کنند؟
آیا در خصوص فنّاوری های جدیدی (مانند AMP) که گوگل جهت نمایش سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند اطلاع دارید؟ و….
اولین بخش از گزارش ها ارائه شده در کنسول جستجو (گوگل وبمستر) تحت عنوان “Search Appearance” است و گوگل توسط ابزارها و گزارش ها ارائهشده در این بخش شمارا در رسیدن به پاسخ سؤالات فوق و بسیاری موارد دیگر یاری و راهنمایی می کند.
در بخش روند کاری گوگل اشاره کردیم که آخرین مرحله کاری گوگل ارائه نتایج به کاربران می باشد و با توجه به این موضوع گوگل در ابزار گوگل وبمستر خود قسمت هایی را تحت عنوان Search Appearance و Search Traffic تنظیم و ارائه کرده است. در گزارش ها و ابزارهایی که گوگل در بخش Search Appearance ارائه می کند این هدف را دارد که وضعیت نمایش سایت شما در گوگل را برای شما آنالیز و ارائه کند و شما بتواند ببینید که سایتتان چگونه در نتایج جستجو نمایش داده می شود و المان های نمایش داده شده برای لینک های سایتتان در نتایج جستجو از چه بخش هایی از صفحات استخراج می شود و چگونه می توانید آن ها را تغییر دهید، همچنین تکنولوژی هایی که شما در سایت خود استفاده می کنید برای نمایش بهتر و سریعتر سایتتان برای کاربران و ربات ها چگونه عمل می کنند و آیا از دید ربات های گوگل دارای خطا هستند یا خیر،همچنین کدهای مهم Html سایتتان مثل تگ های عنوان یا تگ های توضیحات را به چه نحوی استفاده کرده اید و برای بهینه سازی آن ها چه اقداماتی را باید انجام دهید.
گزارش ها، ابزارها و بخش هایی که در قسمت Search Appearance گوگل وبمستر وجود دارد و به بررسی آن ها خواهیم پرداخت عبارتاند از:
- Search Appearance
- structured data
- Rich Cards
- Data Highlighter
- HTML Improvements
- Accelerated Mobile Pages