اختلاف بین مقادیر داده‌ها در کنسول جستجو با سایر ابزارها

11

داده‌های ارائه شده در گوگل وبمستر ممکن است با اطلاعات ارائه شده در سایر ابزارها کمی متفاوت باشد. علت این اختلاف می تواند یک یا چندین مورد از عوامل زیر باشد:

  • حفظ حریم خصوصی اشخاص

همان طور که در بخش‌های قبل نیز اشاره شد گوگل برای حفظ حریم خصوصی اشخاص، همه داده‌ها را در بخش Search Analytics کنسول جستجو خود نمایش نمی دهد. برخی از کلمات و عبارت‌هایی که به تعداد بسیار کم و ناچیز توسط اشخاص جستجو می‌شوند کلاً ره گیری نمی شوند و یا برخی داده ها که دارای حساسیت بالا می باشند نیز در این بخش ارائه نمی گردند.

  • انجام برخی پردازش ها بر روی داده ها

در گوگل وبمستر برخی از پردازش های خاص بر روی داده های خام اولیه صورت می پذیرد و همین می تواند باعث تفاوت بین این داده‌ها با داده‌ها ارائه‌شده در سایر منابع گردد به عنوان مثال، پردازش هایی که برای حذف داده های تکراری و یا بازدی هایی که توسط ربات ها صورت می گیرد. ب این وجود این تغییرات خیلی قابل ملاحظه نیست.

  • تعاریف متفاوت برای “کلمات کلیدی”

ابزارهای مختلف در برخی موارد تعاریف متفاوتی از کلمات کلیدی دارند به عنوان مثال ابزار کیورد پلنر در Google adWords مقداری که برای هر کلمه کلیدی نمایش می دهد، تعداد کل جستجوهای مربوط به آن کلمه می باشد که در گوگل توسط اشخاص مختلف از سرتاسر وب صورت پذیرفته است، آن هم بدون در نظر گرفتن اینکه چه سایت هایی در لیست نتایج جستجو ارائه شده است و این در حالی است که در گزارش‌ها بخش Search Analytics از ابزار کنسول جستجو گوگل، کلمات کلیدی که شمارش و ارائه می‌شوند صرفاً کلماتی هستند که درنتیجه جستجو آن‌ها در گوگل سایت موردنظر (سایتی که در کنسول جستجو اضافه و تائید شده است) در لیست نتایج گوگل برای اشخاص نمایش داده شده است.

  • تأخیرهای زمانی بین زمان محاسبه اعداد و زمان ارائه آن برای مدیران سایت ها

با وجو اینکه گوگل به‌صورت پیوسته در حال جمع‌آوری داده‌ها است اما معمولاً یک تفاوت زمانی بین زمان جمع‌آوری و محاسبه داده ها و زمان انتشار آن ها وجود دارد و داده‌های جمع آوری‌شده در فواصل معمولاً هر ۲ ~ ۳ روز ارائه و منتشر می شوند.

  • منطقه‌های زمانی متفاوت

اطلاعات ارائه شد در بخش Search Analytics بر اساس محدوده زمانی PDT به‌صورت روزانه است، حال اگر سایر سیستم ها و یا ابزارهایی که استفاده می کنید از یک محدوده زمانی متفاوت تری استفاده می‌کنند (مثلاً GMT) تعداد مشاهده های روزانه سایت با یکدیگر تطابق نخواهند داشت به‌عنوان مثال ابزار گوگل آنالیتیک (Google Analytics) داده‌ها را بر اساس زمان محلی خود وبمسترها محاسبه و نمایش می دهد.

  • وجود تنظیمات متفاوت بر روی مرورگرهای اشخاص

در برخی موارد تنظیمات مختلفی که اشخاص بر روی مرورگرهای خود اعمال می کنند می‌تواند باعث این تفاوت داده‌ها نیز بشود به عنوان مثال ابزار گوگل آنالیتیک (Google Analytics) فقط ترافیک و بازدید اشخاصی را دنبال می کند که جاوا اسکریپت بر روی مرورگرشان فعال باشد.

  • تفاوت بین مقادیر داده‌ها به‌صورت آنلاین با مقادیر داده‌ها در گزارش های دانلود شده

درصورتی‌که اطلاعات ارائه‌شده در گزارش ها را دانلود کنید کلیه اطلاعاتی که برای مقادیر آن‌ها علامت ~ یا – درج‌شده است، در گزارش ها دانلود شده همگی مقدار صفر منظور می گردد.

یک پاسخ برای این مطلب بگذارید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد