گزارش لینک های داخلی سایت در گوگل وبمستر

22

لینک سازی یکی از مقوله های مهم در رتبه بندی سایت ها می باشد، چه لینک سازی های داخلی، چه لینک سازی های خارجی (بک لینک ها) و چه لینک های خروجی سایت و گوگل وبمستر در گزارشات خود گزارشات کاملی در خصوص این لینک ها به مدیران سایت ها ارائه می کند.

در بخش Links to Your Site از گوگل وبمستر  گوگل گزارشات کاملی در خصوص سایت های که به صفحات سایت شما لینک داده اند را به صورت کامل به وب مستر ها ارائه می کند و در بخش internal links از گوگل وبمستر، گوگل گزارشاتی را در خصوص لینک های داخلی سایت ارائه می کند که در این مقاله به گزارشات این بخش از کنسول گول خواهیم پرداخت.

در این بخش از کنسول جستجو فهرستی از صفحات سایت به ترتیب بیشترین تعداد لینک ورودی که هر صفحه از سایر صفحات داخلی همان سایت دریافت کرده است، ارائه می‌گردد.

یکی از معیارهای مهم گوگل برای پی بردن به میزان اهمیت یک صفحه، تعداد لینک های داخلی است که از صفحات مختلف همان سایت به آن صفحه داده شده است. در گزارش های بخش Internal Links از کنسول جستجو، لیست کاملی از صفحات سایت به ترتیب بیشترین تعداد لینک ورودی که هر صفحه از سایر صفحات داخلی سایت دریافت کرده است، ارائه می گردد.

اگر لینک صفحات مهم سایت در این گزارش ها نیست و یا برعکس صفحات با درجه اهمیت پایین در صدر لیست گزارش ها و با تعداد لینک های داخلی بالا قرار داشته باشند، بایستی که حتماً در روال کاری و برنامه خود جهت لینک سازی های داخلی تجدید نظر کنید و یا ساختار سایت و قوانین مربوط به سیستم مدیریت سایت خود را جهت تولید لینک های داخلی بررسی کنید.

با کلیک بر روی لینک هر یک از صفحات، لیست سایر صفحات سایت که به صفحه موردنظر لینک داده‌اند، نمایش داده خواهد شد.

جزئیات لینک‌های داخلی مربوط به یک صفحه از سایتو گزارش‌های ارائه‌شده در این صفحه همان‌طور که در تصویر فوق ملاحظه می کنید شامل:

  1. آدرس صفحه‌ای موردنظر
  2. تعداد کل لینک های داخلی تعریف‌شده برای این صفحه
  3. لیست و آدرس صفحاتی از سایت که به صفحه موردنظر لینک داده‌اند

در صورتی که صفحه‌ای از سایت حذف یا آدرس آن تغییر داده شود، به کمک گزارش های ارائه‌شده در همین بخش می توانید صفحه مورد نظر را جستجو کنید، سپس لیست صفحاتی که در آن ها لینک دهی به صفحه مورد نظر انجام‌ شده است را پیدا کنید و کلیه لینک های داخلی مربوطه را از داخل آن صفحات حذف و یا ویرایش کنید.

چنانچه در گزارش های ارائه‌شده در این بخش هیچ اطلاعاتی ارائه نشده باشد:

  1. یا سایت شما به‌تازگی راه‌اندازی شده و گوگل هنوز آن را بررسی نکرده است و درنتیجه هیچ گزارشی برای ارائه وجود ندارد. در این حالت باید صبور باشید تا گوگل سایت را بررسی کند.
  2. یا اینکه گوگل در هنگام بررسی سایت به مشکل برخورد کرده و نتوانسته که اطلاعات سایت را بررسی کند، در این صورت بایستی به بخش Crawl Errors از کنسول جستجو بروید و خطاهای که گوگل هنگام بررسی سایت با آن ها برخورد داشته است را بررسی و رفع کنید تا مجدد گوگل بتواند سایت شما را بررسی و گزارش های مربوطه را ارائه کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.