Browsing Category

آموزش سئو

آموزش سئو

دامنه سایت و تاثیر آن روی سئو

انتخاب دامنه میتوان گفت دامنه وب سایت شما، یکی از مهمترین نقش های وب سایت شما خصوصا در بحث برندینگ را بر عهده دارد! هنگامی که تصمیم دارید وب سایت خود را راه اندازی کنید اولین مورد انتخاب نام دامنه است، و میتوان گفت دامنه وب سایت، یکی از…

Page hijacking: صفحه ربایی

ایجاد یک کپی هرز از وب سایت های مشهور که محتوای مشابهی را همانند وب سایت اصلی به خزشگر وب نشان می دهد، اما وبگرد ها را به یک وب سایت نامرتبط مخرب هدایت می کند. این تکنیک را Page hijacking  یا صفحه ربایی می گویند. در نمونه تصویری که در زیر…

Cloaking : پنهان کردن و نمایش متفاوت سایت برای کاربران و ربات ها

Cloaking در لغت به معنای در لفافه پیچیدن و پنهان کردن می باشد و منظور نمایشی متفاوت از اطلاعات سایت برای کاربران و ربات های موتور های جستجو می باشد. به عبارت ساده تر آن چیزی که در سایت به کاربر نمایش داده می شود با آن چیزی که به کرالرها و…

Doorway Pages: صفحات ورود یا دروازه

 صفحات دروازه، یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه یا black hat seo می باشد که در این روش صفحاتی که کیفیت پایینی دارند و حاوی محتوای بسیار کوتاهی هستند تولید می شوند  اما به جای آن عبارت ها و کلیدواژه های مشابه بسیار زیادی در آن به چشم بخورد.…

Keyword stuffing : پرکردن صفحات با کلمات کلیدی

اضافه کردن کلیدواژه ها به صفحه به منظور افزایش تعداد، تنوع و چگالی کلمات کلیدی صفحه. این تکنیک را Keyword stuffing یا پرکردن صفحات با کلمات کلیدی گویند. در نمونه عکس زیر به سادگی میتوانید مفهوم Keyword stuffing را متوجه شود همیشه برای…

Mirror websites : وب سایت های آینه ای

یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه که بر خلاف قوانین موتور های جستجو می باشد. در این روش شخص اقدام به ایجاد وب سایت های متعددی می کند که مطالب همه این وب سایت ها یکی است و فقط از نظر تراکم کلمات کلیدی و متاتگ ها ی مختلف با هم فرق دارند.…

Gray Hat SEO : سئو کلاه خاکستری

همانطور که در بخش انواع تکنیک ها و روش های سئو  اشاره شد، تکنیک های بهینه سازی وب سایت با روش هایی که به نوعی بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری قرار می گیرند را سئو کلاه خاکستری می گویند. مثلا وقتی شما اقدام به تبادل لینک وب سایتتان با…

تکنیک ها و روش های سئو سایت

جهت بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو هم روش ها استاندارد و قانونی زیادی وجود دارد، هم روش ها و تکنیک های غیر استاندارد و فریبکارانه، که البته خیلی از مدیران وب سایت ها یا سئو کارها ممکن است از همین روش های فریبکارانه برای کسب رتبه بهتر…

CTR : نرخ کلیک نسبت به رتبه

CTR مخفف Click Through Rate بوده و به معنای "نرخ کلیک نسبت به رتبه" می باشد. این درصد درحقیقت رفتار کاربران را، زمانیکه لینک شما را می بینند و بروی آن کلیک می کنند نشان می دهد، نحوه محاسبه CTR : درصد تعداد کلیک انجام شده بر روی لینک شما،…

Back link: لینک خارجی یا بک لینک

بک لینک یا لینک های خارجی، به لینک های موجود در سایر سایت ها گفته می شود که به سایت شما اشاره می کنند. مشاهده لینک های خارجی یک سایت جهت دیدن لیست سایت های که به یک سایت لینک داده اند کافی است در سرچ باکس گوگل دستور زیر را وارد کنید :…

Bounce Rate: نرخ خروج ،درصد بازگشت یا ضریب خروج

به سادترین زبان ممکن درصد خروج، درصد تعداد بازدیدکنندگانی است که به سایت شما وارد میشوند اما بدون مشاهده هیچ صفحه دیگری از آن خارج می شوند. درصد خروج یا همان Bounce Rate به میزان زمان حضور بازدیدکنندگان در صفحه شما بستگی نداشته. به بیان…