سئو و بازاریابی اینترنتی

Search Engine Optimization (SEO)

۴۰ هزار درخواست جستجو در هر ثانیه به گوگل داده می شود، که ۹۱% از افراد فقط ۱۰ نتیجه اول را مشاهده و بررسی می کنند! سایت شما چه جایگاهی بین ۱۰ نتیجه اول گوگل دارد؟

سئو سایت، رسیدن به صفحه اول گوگل

هدف مالی ما در هر شغلی، فروش و ارائه خدمات به مشتریان و کسب درآمد بیشتر است و انواع روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی را با هزینه‌های بسیار انجام می‌دهیم تا بتوانیم مشتریان و مخاطبین جدیدتری را جذب کنیم و هیچ روشی در حال حاضر (و البته تا آن زمانی که مردم از گوگل استفاده می‌کنند) نمی‌تواند به‌اندازه‌ای که سایت شما در صفحه اول گوگل باشد برای شما مشتری جدیدی را به همراه داشته باشد.

سئو یا SEO که در تبلیغات آنلاین و در کنار طراحی سایت زیاد از آن صحبت می‌شود مخفف عبارت Search Engine Optimization است که ازلحاظ لغتی به معنای “بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو” است، یعنی سایت خود را چگونه پیاده‌سازی، نگهداری و بروز رسانی کنیم و چه فاکتورهای را رعایت کنیم تا گوگل رتبه بالاتری را به سایت ما اختصاص دهد و آن را در صدر نتایج جستجو نمایش دهد.

سئو تلاش در راستای قابل دسترس تر کردن و قابل فهم تر کردن سایت برای ربات های موتورهای جستجو است تا در نتیجه موتورهای جستجو از جمله گوگل بتوانیم رتبه های بالاتری را کسب کنیم.

کتاب آموزش سئو (مقدماتی)

فرقی نمی‌کند که مدیر یک کسب‌وکار هستید یا یک شخص فنی که مسئولیت نگهداری و بروز رسانی وب‌سایت مجموعه‌ای را به عهده دارد یا یک کارشناس فروش، شما به‌سادگی می‌توانید مطالب آموزش داده‌ شده در این کتاب را در سایت خود پیاده‌سازی کنید و قدمی در کسب رتبه‌های بالاتر در گوگل که نتیجه آن مشتریان و فروش بیشتر است را بردارید.

  • تعداد صفحه : ۱۵۲
  • شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۴۱۹-۷۹-۲
  • سایز: وزیری
  • نوبت چاپ: چاپ اول ۱۳۹۶
  • انتشارات: چشم ساعی
  • موضوع: سئو، بهینه سازی سایت
  • سطح: سئو مقدماتی
  • قیمت: ۲۷،۰۰۰ تومان

سئو سایت در یک نگاه

سئو کردن یک سایت و کسب رتبه‌های برتر در نتایج جستجو، امری ساده است که نیازمند برنامه‌ریزی درازمدت و رعایت یک سری اصول اولیه است. کسب رتبه برتر در نتایج صفحه اول گوگل رمز و راز خاص و یا پیچیده‌ای ندارد و فقط کافی است سایت خوبی داشته باشد.

برای تعریف یک سایت خوب هم نمی‌توان فاکتورها یا مواردی را تک‌به‌تک نام برد که اگر این موارد را سایتی داشته باشد بگویم سایت خوبی است؛ اما بااین‌وجود من یک تعریف بسیار ساده برای یک سایت خوب دارم، اگر این تعریف در خصوص سایت شما صدق می‌کند یعنی اینکه شما سایت خوبی دارید و صد درصد می‌توانید جایگاهی متناسب با موضوع شغلی و سایت خود در نتایج صفحه اول گوگل داشته باشید:

سایت خوب و موفق که لیاقت صفحه اول و رتبه اول گوگل را دارد، سایتی است که اگر کاربری وارد آن سایت شد (از هر تبلیغ یا هر روشی) حاضر باشد در آن سایت وقت بگذارد و علاقه‌مند باشد که مجدد به آن سایت برگردد.

روی سه موضوعی که به‌عنوان ۳ قطب مهم سئو از آن‌ها یاد کرده ایم تمرکز کنید:

  1. محتواهای خوب، دست‌اول و کاربردی که متناسب با حیطه کاری شما است را به‌صورت منظم آماده و در سایت خود ارائه کنید.
  2. محتوای خود را به نحوی در سایت ارائه کنید که دیدن و استفاده کردن از آن‌ها، هم برای کاربران لذت‌بخش باشد و هم برای ربات‌های گوگل قابل‌فهم باشد.
  3. در دنیای وب حضوری فعال داشته باشید و سعی کنید با ایجاد ارتباط‌های بسیار، سایت خود را در اینترنت تا آنجایی که می‌توانید به‌صورت قانونمند و هوشمند تبلیغ و معرفی کنید و حتی برای این معرفی شدن نیز همچنان هدف خود را بگذارید بر روی محتوای خوب، به‌گونه‌ای که سبب شود دیگران خودشان در مورد سایت و محتوا و خدمات شما صحبت کنند و سایت‌ها یا صفحات شبکه‌های اجتماعی خودشان به سایتتان لینک دهند.

هرکدام از این موضوع‌ها شامل بخش‌ها و نکات خاص مربوط به خود است که در بخش های مختلف به‌صورت مفصل به هریک پرداخته‌ایم. توجه کنید که ترتیب ارائه بخش‌ها و نکات مختلف  بر این اساس نیست که فصل‌ها و مطالب اولیه دارای اهمیت بالاتر بوده و تأثیر بیشتری در سئو سایت دارند، بلکه باید کلیه موارد را به‌دقت در سایت خود رعایت و پیاده‌سازی کنید.

مقالات سئو